zondag 15 mei 2011

piepende, stinkende kuikens

Op Paaszondag kochten we voor onze kinderen 4 kuikens. In de hoop dat er 2 zouden blijven leven..... en inderdaad er blijven er 2 over.

Ondertussen zijn die dieren al zo'n 20cm hoog en verspreiden een redelijk 'agrarische lucht' binnen.

Leerwens: Wanneer kunnen deze kuikens bij de andere kippen buiten?

Actie:
Ik besloot vandaag eens op internet op te zoeken vanaf welke leeftijd ik ze bij de andere kippen zou kunnen zetten.

Leereffect:
Tot mijn grote verbazing bleek dit 4à5 maanden te zijn. Inderdaad, dat is nog 4 maand! Buitenzetten mag pas vanaf 5-6 weken. Weer iets wat ik niet wist! En waar ik beter voordien info had over opgezocht.... dat weten we dan ook weer voor de toekomst ;-)
Gelukkig heb ik een handige harry in huis, die een hok in mekaar zette. Eind deze week wordt het terug beter weer en vliegen ze buiten!

Leerplandoelen:
7.13: Kinderen maken een bewuste keuze voor het behoud van leven in hun directe omgeving:
- ze kunnen zelfstandige basishandelingen uitvoeren bij de verzorging van planten en dieren
- ze nemen de verantwoordelijkheid op zich voor de verzorging van huisdieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten